- Szczegóły
- Kategoria: O stowarzyszeniu
- Odsłony: 1492
- Szczegóły
- Kategoria: O stowarzyszeniu
- Odsłony: 1620
STATUT
STOWARZYSZENIA
„SIEDLECKI LATAJĄCY UNIWERSYTET DROBIARSKI”
ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- §1
- Stowarzyszenie „Siedlecki Latający Uniwersytet Drobiarski”, zwany dalej Stowarzyszeniem, działa na podstawie Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego statutu.
- Stowarzyszenie może używać nazwy skróconej „SLUD”.
- Nazwa Stowarzyszenia jest zastrzeżona dla użytku „Siedleckiego Latającego Uniwersytetu Drobiarskiego”.
- Zastrzeżonym znakiem jest także logo SLUD.
- §2
Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Siedlce.
- §3
Terenem działania Stowarzyszenia jest teren Rzeczpospolitej Polskiej.
- §4
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną. Powołane jest na czas nieokreślony.
- §5
Stowarzyszenie współpracuje z krajowymi uczelniami wyższymi, organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami. Może pozostawać członkiem tych organizacji na zasadach pełnej autonomii.
- §6
Działalność Stowarzyszenie oparta jest przede wszystkim o pracę społeczną członków. Do prowadzenia swoich działań może zatrudnić pracowników, oraz powołać biuro.
ROZDZIAŁ II. CELE I SPOSOBY ICH REALIZACJI
- §7
Celem Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej zwłaszcza w zakresie szerzenia wiedzy drobiarskiej oraz doskonalenia profesjonalizmu zawodowego jego członków
- §8
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
- organizowanie paneli dyskusyjnych,
- organizowanie konferencji, seminariów, szkoleń, warsztatów i wykładów
- organizowanie szkoleńspełniających wymogi formalne w zakresie warunków utrzymywania zwierząt gospodarskich
- organizowanie wyjazdów szkoleniowych
- organizowanie imprez kulturalnych,
- udział w imprezach i targach krajowych i zagranicznych
- wydawanie książek, czasopism, broszur związanych z celami Stowarzyszenia.
- występowanie z wnioskami i opiniami do właściwych władz urzędów i podmiotów w sprawach dotyczących drobiarstwa,
- opiniowanie projektów dotyczących drobiarstwa,
- inne działania realizujące cele statutowe.
ROZDZIAŁ III: CZŁONKOWIE STOWARZYSZENIA
- §9
- Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne
- Stowarzyszenie posiada członków:
- zwyczajnych,
- wspierających,
- §10
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna, która złoży pisemną deklarację zawierającą dobrowolne wyrażenie woli przystąpienia do Stowarzyszenia.
- Przyjęcia nowych członków zwyczajnych dokonuje Zarząd stosowną uchwałą.
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia.
- Członkiem wspierającym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie Uchwały Zarządu podjętej nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty złożenia deklaracji.
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
- Członkiem honorowym staje się po przyjęciu uchwały przez Zarząd na wniosek 3 członków Zarządu.
- §11
Członkowie zwyczajni maja prawo:
- biernego i czynnego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia,
- korzystania z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,
- udziału w zebraniach, wykładach, konferencjach oraz imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie,
zgłaszania wniosków, co do działalności Stowarzyszenia.
- §12
Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
- brania udziału w działalności Stowarzyszenia i w realizację jego celów,
- uczestniczenia w walnych zebraniach członków,
- przestrzegania statutu i uchwał Stowarzyszenia,
- regularnego opłacania składek członkowskich.
- §13
- Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Stowarzyszenia poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.
- Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń przestrzegania statutu oraz uchwał Stowarzyszenia.
- Członkowie honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.
- §14
- Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
- Dobrowolnej rezygnacji pisemnej z przynależności do Stowarzyszenia złożonej na ręce Zarządu,
- Wykluczenia przez Zarząd:
- z powodu nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich lub innych zobowiązań, przez okres przekraczający dwanaście miesięcy
- z powodu rażącego naruszenia zasad statutowych, nieprzestrzegania postanowień i uchwał władz Stowarzyszenia
- c) śmierci lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego.
- Od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Stowarzyszeniu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały. Odwołanie jest rozpatrywane na najbliższym Walnym Zebraniu Członków.
Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.
ROZDZIAŁ IV: WŁADZE STOWARZYSZENIA
- §15
Władzami Stowarzyszenia, są:
- a) Walne Zebranie Członków,
- b) Zarząd,
- c) Komisja Rewizyjna.
- §16
- Władze Stowarzyszenia wybierane są przez Walne Zebranie Członków, w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów. Walne Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania jawnego.
- W razie, gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W trybie tym można powołać nie więcej niż połowę składu organu.
- §17
Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności, co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych członków, chyba, że dalsze postanowienia Statutu stanowią inaczej.
- §18
Kadencja wszystkich wybieralnych władz Stowarzyszenia trwa 4 (cztery) lata.
- §19
Członkowie wybierani do władz Stowarzyszenia mogą swe. funkcje pełnić nieograniczoną ilość kadencji
WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW
- §20
- Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.
- Walne Zebranie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
- Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd raz do roku, jako sprawozdawcze i co cztery lata, jako Sprawozdawczo-wyborcze, Zawiadamiając członków o jego terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad, co najmniej na 14 dni przed terminem Walnego Zebrania. Jeśli na Zebraniu nie ma wymaganego kworum zwołuje się zebranie w drugim terminie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia zwołania Walnego Zebrania Członków.
- Walne Zebranie Członków obraduje wg uchwalonego przez siebie regulaminu obrad.
- Nadzwyczajne Zebranie Członków zwołuje Zarząd:
- z własnej inicjatywy,
- na żądanie członków Komisji Rewizyjnej,
- na pisemny wniosek przynajmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia
- Nadzwyczajne Walne zebranie Członków powinno zostać zwołane przed upływem 21 dni od daty zgłoszenia wniosku lub żądania i obradować nad sprawami, dla których zostało zwołane.
- Uchwały Walnego Zebrania Członków zwołane w trybie 3 zapadają w głosowaniach jawnych, zwykłą większością głosów członków.
- §21
Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- Określenie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,
- Uchwalanie zmian statutu,
- Wybór i odwoływanie wszystkich władz Stowarzyszenia z zastrzeżeniem §16 ust.2,
- Udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- Rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz Stowarzyszenia,
- Rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
- Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,
- Podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz Stowarzyszenia.
- §22
- Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków. Reprezentuje Stowarzyszenia na zewnątrz.
- Zarząd składa się z 5-8 osób, spośród których na pierwszym posiedzeniu wybiera Prezesa, Wiceprezesa i Skarbnika.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące. Posiedzenie Zarządu zwołuje Prezes. W przypadku nieobecności Prezesa posiedzenie zwołuje kolejno: Wiceprezes lub Skarbnik.
- §23
Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,
- realizowanie uchwał Walnego Zebrania,
- zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia,
- planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej,
- reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
- przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia,
- zwoływanie Walnego Zebrania,
- ustalanie wysokości składek członkowskich.
KOMISJA REWIZYJNA
- §24
- Komisja Rewizyjna powołana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób, w tym przewodniczącego wybieranego na pierwszym posiedzeniu Komisji.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący.
- §25
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola całokształtu działalności Stowarzyszenia
- ocena pracy Zarządu, w tym corocznych sprawozdań i bilansu,
- składanie sprawozdań na walnym zgromadzeniu członków wraz z oceną działalności Stowarzyszenia i Zarządu Stowarzyszenia,
- wnioskowanie do Walnego Zebrania członków o udzielanie absolutorium Zarządowi,
- wnioskowanie o odwołanie Zarządu lub poszczególnych członków Zarządu w razie jego bezczynności,
- wnioskowanie o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków.
ROZDZIAŁ V: MAJĄTEK I GOSPODARKA FINANSOWA
- §26
- Źródłami powstania majątku Stowarzyszenia są:
- składki członkowskie,
- darowizny, zapisy, środki pochodzące z ofiarności publicznej,
- dotacje, subwencje, lokaty,
- dochody z działalności gospodarczej.
- Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
- Dochody Stowarzyszenia służą wyłącznie realizacji celów statutowych.
Działalność gospodarcza
- § 27
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach, określonych w odrębnych przepisach. Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
2. Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą, w zakresie:
a. pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane – 85.59.B
b. wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania – 58.1,
c. działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów – 82.30.Z,
SPOSÓB REPREZENTACJI
- §28
Do składania oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia w tym w sprawach majątkowych, wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu.
ROZDZIAŁ VI: POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- §29
Uchwałę w sprawie zmiany Statusu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków bezwzględną większością głosów, w obecności przynajmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- §30
- Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów przy obecności przynajmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia.
Statut przyjęto uchwałą, w dniu 19 czerwca 2013.
Podpisano:
KOMITET ZAŁOŻYCIELSKI
- Szczegóły
- Kategoria: O stowarzyszeniu
- Odsłony: 2832
Zarząd
Prezes: Jakub Pióro
Wiceprezes: Marek Świerżewski
Skarbnik: Adam Wnuk-Lipiński
Członek: Janusz Kłopotek
Członek: Rafał Głuchowski
Członek:Anna Próchnicka - Przekopiak
Członek Honorowy: Mirosław Pióro
Członek Honorowy: Waldemar Sośniak
Komisja Rewizyjna
Przewodniczący: Paweł Miazga
Członek: Wysokiński Konrad
Członek: Wyszogrodzki Wojciech
Dyrektor Generalny Biura SLUD
Monika Makać
Rada Programowa SLUD
Przewodnicząca: Monika Michalczuk
Wiceprzewodniczący: Piotr Szeleszczuk
Członkowie:
Jacek Suwała.
- Szczegóły
- Kategoria: O stowarzyszeniu
- Odsłony: 2060
O nas
Stowarzyszenie Siedlecki Latający Uniwersytet Drobiarski jest jedynym w kraju o takim charakterze, projektem szkoleniowym utworzonym przez producentów drobiu ziemi siedleckiej.
Celem działania naszej organizacji jest prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej zwłaszcza w zakresie szerzenia wiedzy drobiarskiej oraz doskonalenia profesjonalizmu zawodowego członków Stowarzyszenia.
Inicjatywa od początku było wspierana przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Kontakty SGGW z hodowcami siedleckimi zapoczątkowała świętej pamięci Wanda Barbara Borzemska (17.06.1932-13.03.2018). Były to jednak kontakty okazjonalne, inspirowane przez powstałe w 1990 roku Wojewódzkie Zrzeszenie Hodowców Drobiu i Jaj w Siedlcach.
Cykl stałych spotkań producentów zapoczątkował prezes Mirosław Pióro przy wsparciu Pana Waldemara Sośniaka. Opiekunem merytorycznym projektu został w owym czasie doktor Piotr Szeleszczuk z Zakładu Chorób Ptaków Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW.
Pierwsze spotkanie w ramach tej inicjatywy odbyło się w 19 maja 1999 roku w Siedlcach a tematem wiodącym tego szkolenia była białaczka typu J, jako problem wymagający pilnego rozwiązania. Początkowo spotkania odbywały się cyklicznie dwa razy do roku i poświęcone były najważniejszym problemom hodowlanym i zdrowotnym nurtującym producentów mięsa i jaj tego regionu. Przełomowe znaczenie dalszego rozwoju projektu miało powołanie do życia Stowarzyszenia Siedleckiego Latającego Uniwersytetu Drobiarskiego w dniu 15.11.2013 wpisanego do rejestru KRS. Pierwszym prezesem Stowarzyszenia została Pani dr hab. Barbara Biesiada Drzazga, Prof. nadzw. UPH w Siedlcach, która pełniła funkcję do dnia 09 czerwca 2016 roku. W wyborach, które odbyły się w tym dniu powołano aktualne władze SLUD ze znanym hodowcą młodego pokolenia Panem Jakubem Pióro, jako prezesem.